שיווק באינטרנט

כשמדברים על שיווק באינטרנט כולם נזכרים בגוגל, בפייסבוק, באינסטגרם, טוויטר ועוד…אך שיווק באינטרנט הוא לא רק פרסום ברשתות חברתיות, לא רק עוד פרסום סטטוס או סרטון. זה הרבה יותר. שיווק בהגדרתו הוא תהליך חברתי וניהולי שבאמצעותו משיגים את מה שצריכים ורוצים. שיווק באינטרנט הוא דרך נוספת לשיווק עסקים וחברות. האינטרנט מעניק כלים לקידום ולהפיכת גולשים ללקוחות פוטנציאליים. כדי ללמוד על השיווק עליכם להבדיל בין רצונות לבין צרכים ולהבין שביקוש הוא רצון למוצר מסוים הנתמך ביכולת ומוכנות לרכוש אותו. אז מה מזה אומר?

קודם כל צריך שללקוחת שלנו תהיה נכונות לרכוש את המוצר. עלינו כמשווקים לגרום ללקוח הפוטנציאלי להבין את היתרונות שלו ברכישה, איך זה ישפיע עליו ומדוע זה טוב עבורו. כאשר התועלות יהיו לו ברורות הוא יעבור לשלב הבדיקה,האם יש לו יכולת לרכוש את מה שאתם מציעים. לעיתים כשאין יכולת ויש מוכנות גבוהה הלקוח הפוטנציאלי יעשה הכול כדי להשיג את המוכנות הכלכלית. לכן עליהם להבליט את התועלות עבורו ולהוכיח להם במה אתם טובים ואיך זה יבוא לידי ביטוי בעסק שלו. אך לעיתים המחיר הוא זה שמבדיל בינך לבין סגירת עוד עסקה. כדי לדעת מול מי אתם עומד, נסה להכיר את הלקוח הפוטנציאלי, תשוחחו מעט על התקציב שיש ברשותו והעניקו לו בטחון שאתם תתנו לו בדיוק את מה שהוא מחפש וצריך לעסק שלו.

יתרונות השיווק באינטרנט:

  • הפצה מרבית ובינלאומיות: האינטרנט מאפשר הגעה כמעט לכל אחד. כדור הארץ הפך לעולם גלובלי. ניתן להגיע לכל קהל יעד שהעסק הגדיר לעצמו בכמויות גדולות ולעיתים בפרסום אחד.
  • זמינות ונוחות: אחד היתרונות הכי גדולים של האינטרנט היא העובדה שהוא זמין, הוא נמצא בכל מקום, ניתן לגלוש בתור לקופת חולים, בזמן נסיעה ברכבת או בכל מקום אחר. הזמינות הזאת מאפשרת לך לאסוף כמה שיותר לקוחות בזמן שנוח לך לפרסם, הם יראו את הפרסום בזמן שנוח עבורם וכך תושג המטרה שלך באווירה נוחה ונעימה עבור הגולש.
  • אפשרות למדידת תוצאות: כאשר בעל עסק מפרסם בעיתון או בשלטי חוצות או איננו יכול למדוד עד כמה הפרסום באמת הועיל עבורו. כמה ראו את הפרסום? את כמה זה שכנע להגיע אל העסק שלו, ואם בכלל? הרשת הווירטואלית מאפשרת לך לבצע שיווק באינטרנט בקלות ואף למדוד את התוצאות בכל זמן נתון. כמה לקוחות לחצו על הפרסום שלך? כמה זמן הם הביטו בפרסום? כך אתה לומד את ההתעניינות של הלקוחות הפוטנציאליים ומקבל עדכון מפורט על מה שילמת והאם זה באמת מועיל.

כדי להתאים את כלי השיווק אל דפוס העסק שלך עליך :

  • להגדיר מיהו קהל היעד שלך: האם צעירים? נשואים? רווקים? אנשים בחובות?
  • באיזה תחום אתה מעוניין להגדיל את ההכנסות שלך. לדוגמא אם אתה מתעסק בשילוט חוץ ושילוט פנים, האם דווקא בא לך להגדיל את ההכנסות בתחום שילוט פנים כי אתה מתמחה בזה יותר או בגלל שזה משתלם לך יותר?
  • עליך להכין את עצמך לשאלות של הלקוחות הפוטנציאליים ולדעת במה אתה טוב יותר מהמתחרים שלך. כדי לבחור את הכלי השיווקי עליך לדעת היכן המתחרים שלך מפרסמים, כיצד הם גורפים את הלקוחות שלהם? את העבודה הזו בדרך כלל חברת השיווק עושה עבורך.

תתקדם ואל תישאר מאחור, עידן הפרסום השתנה, עולם האינטרנט תופס תאוצה, תרשה לעצמך להתקדם, להיות מוביל, לא להישאר מאחור. אל תשכח את החזון שלך לפתיחת העסק. פנה אלינו עוד היום ותקבל הצעות מעולות שיובילו אותך אל קהל היעד הנכון ויגדילו לך את קהל הלקוחות. הדרך הכי טובה לשיווק כיום הוא שיווק באינטרנט  שיוביל אותך עוד צעד אחד קדימה.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>