מצבי הביקוש שיעזרו לך ללמוד על העסק שלך

כל עסק חייב לדעת היכן הוא נמצא בעולם השיווק, האם הוא עומד היטב מול המתחרים שלו? כיצד הלקוחות מסתכלים על המוצר או השרות שיש לעסק להציע? האם דרך העבודה שלו היא נכונה? מהם החולשות שלו ואיך הוא יכול לעלות עוד שלב בסולם בדרך להצלחה?

לפני שאתה מתקדם לעבר שיווק באינטרנט תלמד היכן אתה נמצא ומה עליך לשמר/לשפר בעסק שלך.

כדי לדעת באיזה סטטוס נמצא העסק ומהו מצב הביקוש בו הוא נמצא ואיך עוברים למצב ביקוש טוב יותר על העסק להכיר את שמונת מצבי הביקוש הקיימים:

מצב ביקוש ראשון: ביקוש שלילי

ביקוש זה מתאר התייחסות של חשש או חוסר רצון לקבל את השרות או המוצר. לדוגמא: מרפאות שיניים נמצאים בדיוק במצב זה. גם אתם צריכים טיפולי שיניים, סביר להניח שתחשבו פעמיים לפני שתלכו. כדי להימנע מתפיסה כזו על החברה לפעול בשיטת שיווק ממיר. פרסום שיוכיח בדיוק את ההפך ושידגיש את התועלות של המוצר/השרות באופן שיוריד את החשש והחוסר רצון הקיים.

מצב ביקוש שני: אין ביקוש

מצב זו מתאר שאין התעניינות במוצר, הלקוחות לא חושבים לרכוש אותו כלל. כדי להגביר את המכירות במצב ביקוש כזה על החברה להשתמש בשיווק ממריץ כלומר להגביר את המודעות של האנשים למוצר או לשרות ולקשר אותו לערך מסוים שיגביר את ההתעניינות בו.

מצב ביקוש שלישי: ביקוש לא בריא

מצב המתאר מוצר שהביקוש אליו נקרא לא בריא לדוגמא: מכירת סיגריות, אלכוהול וכו…את החברות הללו מכריחים לפרסם אזהרות שפרסומן דווקא שלילי על המוצר. יש לפעול בשיטת שיווק נגדי כדי למנוע את הביקוש.

מצב ביקוש רביעי:  ביקוש חבוי

מתאר מצב בו יש צורך למוצר מסוים, אך אין מוצר או שרות שמספק את זה. מצב ביקוש זה יכול להפוך כל יזם לבעל עסקים מוצלח. עלינו לפעול בשיטת שיווק מפתח ולפתח את מה שהלקוחות צריכים ומוכנים לשלם עבורם, אך אינם קיימים. ביצוע סקרים על מוצרים הכרחיים שאין היום יכול להיות תחילת דרך למציאת המוצר או השרות שיגרום למהפכה.

מצב ביקוש חמישי: ביקוש לא סדיר

ביקוש לא סדיר הוא ביקוש עונתי, ביקוש שלא כל הזמן ההיצע שווה ערך לביקוש. לדוגמא מכירת גלידות הוא מוצר שהביקוש אליו לא סדיר. בקיץ יש ביקוש גדול יותר לרכישה ובחורף יש ירידה דרסטית ברכישת המוצר. על חברה כזו לפעול בשיטת שיווק מתואם שהוא מענק תמריצים על קנייה, כך הם יגבירו את הביקוש.

מצב ביקוש שישי: ביקוש בשפל

המוצר התיישן והטעמים השתנו. כדי לפעול להגברת הביקוש יש לפעול בשיטת שיווק מחודש. לדוגמא אנציקלופדיה הוא מוצר ישן ישנם יזמים שלקחו את זה צעד קדימה ופעלו בשיווק חדש – שיווק באינטרנט- ויקיפדיה.

מצב ביקוש שביעי: ביקוש מלא

מצב בו הפירמה מרוצה מהיקף הביקוש. מצב ביקוש שכל עסק היה רוצה להגיע אליו. במצב זה פועלים בשיטת שיווק משמר, כלומר ממתגים את העסק וממשיכים להישאר בתודעה שלהם.

מצב ביקוש שמיני: ביקוש יתר

מצב ביקוש בו הביקוש גדול מההיצע. חברת חשמל מגיעה לא פעם למצב הזה במיוחד בימי קיץ חמים ומפעילה הפסקות חשמל יזומות כדי לפתור זאת. וזהו בדיוק הפתרון שיווק מצמצם.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

twenty + twelve =