בעיות עם הופעת האתר בגוגל

אני לא רואה את דפי האתר בגוגל  / התוצאות נמוכות

מטרת גוגל הינה לתת את התוצאות הטובות ביותר משמה איכותיות.

זאת אומרת ברגע שמבצעים חיפוש המטרה היא להציג את התוצאות הטובות ביותר ע”פי תוכן האתר.המנוע הינו דינמי ומחפש תוכן עדכני ביותר.ישנה שיטת חישוב לתוכן וכאשר ישנו תוכן איכותי יותר התוכן הקודם יורד בתוצאות עד כדי שהוא מוסר.

לפעמים כשיש תנודות בתוצאות החיפוש זה יכול להיות עקב כך שהתוצאה שביקשתה מפנה למרכז גוגל וגוגל משתמש במספר גורמים רב לעזר לחיפוש כגון שרתים.והשרתים אינם מתעדכנים בו זמינת.ותוצאות החיפוש תלויות באיזה שרת המידע שביקשת נמצא.

בעיה זו יכולה להיות מבלבלת מאוד.עם האתר מקושר לאתרים נוספים מנוע החיפוש ימצא אותו שוב בסריקה הבאה.גוגל לא יכולה להבטיח אינדוקס של כל הדפים או מעמד שונה בנפרד לכל אחד.ישנם מאמרי עזרה איך ליצור אתרים ידידותיים יש לעקוב וללמוד אחר מאמרים אלו על מנת להבטיח ולגרום לאתר להיות בתוצאות חיפוש טובות יותר.

עם האתר אינו מופיע בתוצאות החיפוש או שהוא מופיע בצורה גרועה עקוב אחר האופציות האפשריות לפתרון הבעיה:

1. בדוק את האתר בגוגל

  • עשה בדיקת אתר באמצעות חיפוש גוגל

ישנם מספר דרכים לבדוק עם האתר קיים בגוגל.מעת לעת ישנם כאלה שחושבים שאתרם אינו נמצא בגוגל.על מנת לאמת זאת ניתן לבצע את הבדיקה הבאה: site:seo.master.org.il לדוגמא זאת אומרת ה site: ימצא את דפי מומחי הקידום הנמצאים בגוגל.

רווח בין site: לדומיין יתן לכם את האפשרות מתי גוגל סרק את האתר ומהיכן הוא הגיע.(במידה ובתוצאות חיפוש אלה אתרכם יופיע משמה הוא קיים בגוגל).

על כל מקרה עם האתר אינו מופיע בגוגל ואתרכם פעיל ישנו מצב שהוא הוסר עקב פעילות עוינת מצד מנועי החיפוש, (ישנה הפרת כללי קידום מבחינת גוגל).

במידה וברצונכם להוסיפו שוב לגוגל עברו על ההסברים באתר תקנו את כל השגיאות הקיימות עשו זאת ע”י הקוים המנחים של גוגל לבניית אתר ידידותי ולאחר מכן שילחו בקשה לדיון מחדש על אתרכם.

  • בצעו עימות של האתר והדומיין בגוגל

בצעו בדיקת חיפוש של הדומיין שלכם (www.seo.master.org.il) ועם האתר אינו מופיע או מופיע בדירוג נמוך כנראה שהבעיה נמצאת באתר והאתר הפר את כללי הקידום.על כל מקרה בנה את האתר לפי הקוים המנחים ובדוק את כל השגיאות האפשריות ולאחר מכן שלח שוב את האתר לדיון מחודש.

  • עדכן את גוגל על האתר

במידה והאתר הינו חדש ישנה דרך לזרז את הליך הופעתו בגוגל ע”י הוספת האתר בטופס הבא http://www.google.com/addurl/ .ולהוסיף מפת אתר לגוגל זו דרך נכונה ואפשרית על מנת שהאתר כולו יסרק ע”י המנוע.

2. וודא שאכן גוגל יכול למצוא את האתר ולסרוק את כולו

סריקת האתר מתבצעת ע”י זחלן. ספציפית לגוגל הוא נקרא (googlebot).הזחלן סורק את האתר על סמך הקישורים הנמצאים ובעזרת מפת אתר שנשלחת ע”י מנהל האתר. הזחלן עובר קישור אחר קישור מגלה קישורים חדשים או תוכן חדש ומעדכן או מוחק קישורים ישנים.

  • בדוק עם ישנם שגיאות עם הזחלן בגוגל בדיקה זאת מתבצעת בשירות גוגל הנותן כלים למומחים.במידה ונמצאו שגיאות תקן אותם במידת הצורך.
  • בדיקת קובץ robot.txt עם קיים ובמידה וקיים לבדוק עם הקובץ הנ”ל אינו חוסם מהזחלן כניסה לתיקיות או נקודות אפשריות באתר.
  • בדוק שהאתר אינו נחסם באמצעות תגיות המטה(meta tag).
  • בדיקת מבנה האתר שהינו קל ונגיש לכניסה.רוב מנועי החיפוש קוראים טקסט במידה ותפריט האתר הינו מתמונות פלאש ועוד שאינן טקסט יכול ליצור בעיה למנועים לקרוא את האתר.
  • במידה והאתר עבר שינוי כתובת או קישורי האתר עברו שינוי והדפים הנוכחיים אינם מדורגים מומלץ להשתמש בכוון שנית 301.לכוון את הדפים הישנים לחדשים פעולה זו נקראת (“RedirectPermanent”) ומתבצעת בשימוש קבצי .htaccsess בשרתי אפאצי ובשרתי וינדווס ניתן לבצע זאת דרך מערכת הניהול.למידע נוסף אודות העברת 301 http://www.ietf.org/rfc/rfc2616.txt.
  • קח בחשבון להוסיף מפת אתר לגוגל אפילו עם האתר מאונדקס במנוע מפני שזו דרך טובה לקשר בין גוגל לתכני האתר שלך.

3. וודא שגוגל יכול לאנדקס את אתרך

גוגל מעבד כל תוכן דף בנפרד זאת אומרת סריקה מסיבית של מילות חיפוש לכל דף באמצעות תוכן הדף תגיות המטה שם הדף ועוד.גוגל קורא דפי תוכן כגון:html,pdf ומתקשה לקרוא פלאש תמונות וכדומה.

  • בדוק כיצד גוגל מזהה ומייצג את אתרך.
  • בדוק שאכן תוכן האתר הינו טקסט נגיש ואינו מוסתר בצורה כלשהי בתמונות פלאש וכדומה.

4. בדוק שאכן התוכן שלך מועיל ורלוונטי

  • הסק כיצד אנשים מגיעים לאתרך באמצעות בדיקה בכלי מומחים בגוגל הנקראת מילות חיפוש נפוצות או באנגלית Top Search Queries .בעזרת כלי זה יהיה באפשרותך לאבחן את מילות החיפוש אשר הגולשים מגיעים אליך דרכן וללמוד מה לשפר.לדוגמא:בעם אחת ממילות החיפוש המקובלות ביותר אינן מופיעות בטבלת המילים שנלחצו על מנת להגיע לאתרך זה אומר שישנה בעיה עם תוכן הדף.ועליך לתקן זאת .(הימנע מלהעמיס את מילות החיפוש השתמש בתוכן ידידותי).
  • תבין כיצד גוגל רואה את אתרך מבחינת מילות מפתח וכיצד הגולשים רואים זאת וע”י כך תדע איך לכוונם לאתר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

five − two =