קישורים ממומנים וגוגל

למה לדווח לגוגל על קישורים ממומנים?

הן Google והן רוב יתר מנועי החיפוש משתמשים בקישורים כדי לקבוע מוניטין. דירוג אתר מסוים בתוצאות החיפוש של Google מתבסס בחלקו על ניתוח האתרים המקשרים אליו. ניתוח המתבסס על קישורים הוא דרך שימושית מאוד למדידת ערכו של אתר והוא שיפר מאוד את איכות החיפוש באינטרנט. לכמות הקישורים, ועוד יותר מכך לאיכותם, יש משקל בדירוג האתר.

עם זאת, יש מנהלי אתרים ואנשי אופטימיזציה למנועי חיפוש שנוהגים לקנות ולמכור קישורים אשר עוברים את הדירוג PageRank תוך התעלמות מאיכות הקישורים, המקורות וההשפעה ארוכת הטווח שתהיה לכך על האתרים שלהם. רכישה ומכירה של קישורים שעוברים את דירוג PageRank מנוגדות להנחיות של Google למנהלי אתרים, ועלולות להשפיע באופן שלילי על דירוג האתר בתוצאות החיפוש.

לא כל הקישורים בתשלום מהווים הפרה של ההנחיות שלנו. רכישה ומכירה של קישורים הן חלק נורמלי מכלכלת האינטרנט כאשר הן מבוצעות לצורכי פרסום, אך לא לצורכי מניפולציה על תוצאות החיפוש. כאשר קישורים נרכשים לצורכי פרסום, יש להגדירם ככאלה. ניתן לעשות זאת במספר דרכים, כגון:

•הוספת התכונה rel=”nofollow” לתג <a>
•הפניה מחדש של הקישורים לדף ביניים שחסום בפני מנועי חיפוש באמצעות קובץ robots.txt
Google משתדלת מאוד שלא לקחת בחשבון קישורים שמיועדים לטפל בתוצאות מנוע החיפוש, כגון החלפות קישורים מוגזמות וקישורים בתשלום שעוברים את דירוג PageRank.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

three + five =