מה זה בכלל אופטימיזציה לאתר ?

ישנם מספר רב של וריאציות שונות ומילים כה רבות לקידום האתר, המושג אופטימיזציה לאתר הנו חלק מפעילות מורחבת על מנת לקדם ולקבל דירוג גבוהה לאתר בגוגל בפרט ובמנועי חיפוש בכלל הייעול מתחיל עוד מראשית עיצוב ובניית האתר ועד להתאמת מילות המפתח המבוקשות .

Optimization – sites זה הפירוש המלא למילה אך התרגום הנכון ביותר להגיד הוא ייעול לאתר או לפחות לדפי האתר. כאשר מתחילים בפעילות של קידום אתר בראש ובראשונה מקדמי אתרים מתחילים בביצוע של אופטימיזציות לדפי האתר אז נתחיל לפרט :
אופטימיזציה למנועי חיפוש ( Search engine optimization ) או בקיצור SEO , פעולה אשר מייעלת את הדפים באתר על מנת “להקל” על מנועי החיפוש הנקראים גם “זחלנים” לאנדקס את האתר בצורה הטובה ביותר. ונסביר כעת מה המאפיינים החשובים ביותר לפעולה זו :
  1. עיצוב האתר חייב להיות מותאם להיות נוח וקריא למשתמש כמו, חזרה לדפים ראשיים באתר מכל דף אשר הוא נמצא בו, מיקום הכותרות ולחצני התפריט השונים.
  2. כותרת שונה לכל דף שמסבירה בדיוק את נושא הדף.
  3. תיאור קצר לכל דף שנצהיר לגולש בתמצית לאן פניו מיועדות.
  4. מילות מפתח לכל מילה נדרשת .
  5. שפת האתר.
  6. תיאור לכל תמונה.
ועוד מספר פרמטרים שמשתנים מעת לעת על ידי גוגל ומנועי החיפוש הרבים.

יש לשים לב לכל הפרמטרים ולא על ידי הכנסת בתיאורי ה HEAD של האתר אלה ישנו צורך להתאים כל מילה ומילה (שתהיה התאמה מלאה בין ה title, description, keywords והתוכן באתר ).

אין לשים בתגיות המטה של מילות החיפוש מילת חיפוש שאין לה קשר לדף, ישנם מנועי חיפוש אשר “מענישים” את האתר כולו בגלל מצב של ביצוע דבר זה בתום לב או לפחות כשמנסים לקדם את האתר ללא ידע מקצועי, כל עניין התאמת וייעול דפי אתר האינטרנט אינו פשוט ודורש מרכיבים רבים לידיעה והחשוב מכל שאין מקום לטעויות כאשר רוצים דירוג אתר גבוהה.

הפרמטרים החשובים לדירוג הדף במנועי החיפוש הם :
כותרת הדף שרוצים לקדם, תוכן העמוד (טקסט מודגש, צבוע, פסיקים מעברי שורה ועוד.), תגית ה H1 (כותרת של התוכן) ובנוסף המשך התוכן שכולל תגיות מ H2-H6, שם דומיין של האתר וכמובן שם הדף הספציפי (כתובת הדף המדויקת של העמוד), תמונות שקיימות תוך מתן שם ALT (מנועי החיפוש לא יודעים “לקרוא” תמונות), קישורים עם טקסט רלוונטי (ניהול קישורים פנימיים וחיצוניים לאתר בכלל ולדפים בפרט), תיאור קצר ומדויק לכל דף בנפרד בשילוב מילות חיפוש אשר נמצאים בתגיות ה HEAD של כל דף, התוכן (המשפט או הטקסט) הראשוני שמופיע בכל תחילת הדף והערות שונות שנמצאות בדף הHTML לגבי כל קוד בעיצוב העמוד.
  • יש לשים לב שפרמטרים אלו משתנים מעת לעת.
  • כל פרמטר צריך להיות בהתאמה לתוכן העמוד.

במידה ורוצים להתחיל “לעבוד” על הקידום יש לשים דגש וללמוד אודות כל פרמטר בנפרד על מנת ליצור את העמוד בצורה הממוזגת והמושלמת ביותר למנועי החיפוש ובמיוחד למשתמש הגולש באתר, כל זה נקרא אופטימיזציה לאתרים .

3 thoughts on “אופטימיזציה לאתרים

    • אשר Post authorReply

      המחיר לאופטימיזציה לאתר אינו כולל את האתר כולו אלה כל דף בנפרד.
      לדוגמה יש ברשותך דף שמילת המפתח הנדרשת היא קידום אתר יש לצורך לבצע את האופטימיזציה למילה זו ספציפית (אחוזי המילה בדף תגי מטה וכדומה ) .
      ישנה תלות באתר עם הדף סטטי או דינמי מה מערכת הניהול הקיימת באתר ומה האפשרות הקיימת לעריכה ותיקוני הקוד באתר .
      המינימום בזמן עבודה הנו כ 2 שעות לדף ויכול להעריך זמן רב יותר בתלות במרכיבים הנ”ל .
      בהנחה שמשך העבודה תהיה 2 שעות * 200 ש”ח לשעה משמע 400 ש”ח לדף אחד ואת המחיר לכל האתר יש לבדוק מספר הדפים הנדרשים ולשכלל ככל שמספר הדפים גדול יותר כך ניתן להפחית במחיר שעת העבודה .

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

13 − twelve =